Motala

Ja, om drygt tolv timmar går starten för oss, 03:52 närmare bestämt.

Är alltså i Motala nu. Vi tog oss ner hit igår med en otroligt stor buss. Vi skulle faktiskt varit fyra, men den fjärde fick förhinder. Då passade min syster och en kompis till henne på att låna plats i bussen ner till Sundsvall då som ville åka dit och shoppa. Tydligen hade det blivit en hel del av den varan.

Resan ner gick utan större problem, vi stannade i Valbo för att äta lite lunch och åt en god pasta. Självklart springer man på någon bekant då grannen till pappa var på väg hem. Framme i Motala var vi vid halv fem tiden. Eftersom vi skulle vart fyra blev nu boendet väldigt lyxigt å alla fick var sin säng i lägenheten vi hyr.

Jag lyckades även komma in på bredbandet, som jag fick använda. Visade sig att WEP-lösenordet för Wi-Fi stod skrivet under routern. Inte mig emot.

Efter att ha installerat oss och ätit middag (stekt lax) så tog vi en tur på hojen för att dels kolla vägen till startplatsen, men även för att hämta våra nummerlappar. Vi tog även en sväng på mässområdet även om vi inte handlade något. Resten av kväll tog vi det mest lugnt och kollade lite på fotboll.

Idag var det upp rätt tidigt för att ta en tur på cirka en timme på förmiddagen eftersom vi skulle bli bjudna på lunch av mina farföräldrar som ju bor i Linköping och ville träffa sin son och sonson nu när vi ändå var så nära. Vi hann även med att ta en tur till starten då jag ville handla mina energikakor från Maxim.

Jag hade igår kollat in Motalas utbud på restauranger på nätet och hittade då Bella Notte som verkade vara ett bra ställe och med lunch-servering. Så vi gick dit då det inte var så långt att gå. Lunchen var vi alla nöjda med, jag åt Schnitzel med Chilibearnaise-sås och stekt potatis, det ingick även salladsbuffé och kaffe på maten. Så för 75 kr var det ett riktigt bra pris och alla fem var nöjda.

Innan vi tog oss hem smet vi åter förbi torget då farsan skulle handla sitt paket med sportdryck. Just då kom det en rejäl skur så vi blev lite strandsatta innan vi kunde handla lite mat och ta oss tillbaka.

Resten av dagen kommer det mest bli slappa, fixa det sista med våra cyklar och ladda inför morgondagens bravader. Håll tummarna för att det blir bra väder, i alla fall uppehåll. Förra gången vi åkte hade vi verkligen tur med vädret, kanske till och med var lite för varmt. Men hellre det än 10-15 grader och regnskurar.